Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

Hajóbemutató
Prestige 30 open



A 2007-es modellévben hét hajóra növekszik a Jeanneau Prestige sorozata. A paletta egy-egy nyitott hajóval bővül a sor elején és a végén. A két testvérhajó között komoly különbség van méretben, árban és felszereltségben egyaránt. Azonos a tervező, a gyártó és ami a legfontosabb, a hajók megjelenése.

A Jeanneau - aki ötven évvel ezelőtt motoros hajó építéssel kezdte az ipart - ismét egyre nagyobb szeletet hasít ki a motoros piacból. A 2007-ben bevezetésre kerülő négy új modellből kettő is a legdrágább Prestige osztályba érkezik. A sorozat legkisebb darabját a 30 Opent kétféle benzines, és egy dízel motoros változatban kínálják. Minden esetben két aggregát hajtja a hajót. A dízel motorok egyenként 190 lóerőt teljesítenek, a kisebb benzines 225-öt, a nagyobb 280-at.

 

A hajótest vonalait az olasz Garroni Design rajzolta. Arányos, szép megjelenésű, igazi kompakt hajó lett, telve energiával, fiatalos lendülettel. Az ember odaáll a kormányhoz és érzi az egész hajót, hasonlóan mint egy jól megépített sportautóban. A harminc láb még az a méret, amivel élvezetesen, keményen lehet motorcsónakázni. Nem két emelet magasból kell figyelni a környező forgalmat, több száz méterekre előre gondolkodva hajózni. A kikötői manőverezés - ha megveszszük az opciós listáról az orrsugár kormányt - szinte gyerekjáték. Ugyanakkor van itt minden, illetve majdnem minden, amire a nyaraláson szükség lehet. Két felnőtt és két gyerek számára tökéletes komfortot nyújt a hajó egész hétre. Napközben kényelmes, jól használható nagyobb
társaság számára is.
Apropó opciós lista! Érdekes az a politika, amit a Jeanneau követ. Nagyon jó áron kínálnak egy korrekt hajót, de a kényelmi berendezések jelentős része az opciós listára kerül. Például az orrfedélzet napozó szivacsáért már külön kell fizetni, nem beszélve a hidraulikus passarelláról vagy a tíkborításról. Sok lehetőséget hagy tehát a cég a vásárlónak, hogy saját ízlése szerint alakítsa ki a hajóját.

 

Azt hiszem kevés olyan dolog van ezen a listán, amit nem gondolok a hajóhoz tartozó fontos alkatrésznek. Ilyen a keménytető is. Kétségtelen, hogy ki lehet váltani egy ponyvás kabrió megoldással, de a gyári szerelvénnyel teljesen megváltozik a hajó.
A motoros fara egyszerűen elképzelhetetlen tíkfa borítás nélkül. Nem csak mutatósabb így, hanem gyorsabban szárad és sokkal kényelmesebb. A fürdőplatform megfelelően tágas. A fürdőlétrát a tat jobb oldalába rejtették el, a cockpitba vezető kis ajtó elé. Ha ezen belépünk, akkor a hajóorrba vezető lépcsővel találjuk szembe magunkat, illetve a fedélzeti ülőgarnitúra fogad, egy kis asztallal és kényelmes kanapékkal. A felszereltség itt szinte teljes, egyedül a hűtőszekrényt kell külön megrendelni.

 

A pilotülés kétszemélyes. A hajóvezető barátságos környezetben dolgozhat. A bal oldalon nincs ülés, mert ezt a helyet a fürdőszoba foglalja el. A szalonba egy tolóajtón keresztül vezet az út. Két ajtót találunk, a bal oldali a már említett fürdőszobába nyílik, amelynek bőségesen vannak ablakai; a jobb oldali pedig a hátsó kabinba, amely a kormányos ülés alatt van. Itt egy keresztbe beépített franciaágyat találunk. A kabin bejáratánál van állómagasság, de az ágy fölött még talán ülőmagasság sincs. Viszont a fejtérnél már igen. A szalonban asztal és ülőgarnitúra van. Itt is kialakítható egy ágy, ami függönnyel szeparálható a konyhától.
A hajó nagyon jól megy valamennyi motorral. Ha hosszabb utakat tervezünk vele, akkor sem biztos, hogy érdemes kifizetni a különbözetet a dízel motorokért, mert nagyon megkérik az árát. Ajánlom azonban, hogy a trimlapokat vásárolják meg, mert hullámos vízen, vagy nagy társasággal utazva jelentősen megnöveli a hajó stabilitását. A Prestige 30-as igazi kis luxus cirkáló. Megfizethető áron kínálja azt a minőséget, ami bizony csak a legnagyobbak erénye volt eddig.


H. M.
Fotó: Jeanneau

Technikai adatok
Teljes hossz:
9,10 m
Test hossz:
8,90 m
Szélesség:
3,30 m
Merülés:
0,48 m
Tömeg:
4300 kg
Kabin:
1 db
Ágyak száma:
4 db
Víztartály:
160 l
Üzemanyagtartály:
490 l
Alap motor:
380-560 LE
CE kategória:
B - 8 fő
Tervezte:
Garroni Design - Jeanneau Design

 

 

 

 

 

 

 

 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink